Svar på tal o skoluppdatering

Det är några som kommenterat här i bloggen hurvida man får legitimation eller ej efter utbildningen jag går nu på Hansenberg och det är så att vi blev lovade legitimation när vi frågade i våras och även dom som går ett år över oss, så vi kommer kunna söka pga den anledningen att dom ändrade sig efter vi hade ansökt och sagt upp jobb osv. Men vi kommer få söka på undantagsregeln, minus punkt 1 - sex års yrkeserfarenhet.
det gäller alltså bra oss som börjat skolan hösten -10 eller hösten -11.


haft min första vecka i skolan nu och det går faktiskt bra! danskan är väldigt grötig men redan lättare att förstå :) har hamnat i en bra klass och bor med en tjej från Malmö. Jättesmidigt att hon har bil, för då kan vi åka hem billigare :) maten är god men dom har någon konstig regel att man bara får äta för 30:-/måltid (är inte säker om det bara gäller lunchen dock) och måste väga sin tallrik med mat på osv.. klyddigt!

slutade tolv igår och är ledig idag så vi tog en långhelg hemma. men igårkväll åkte jag på maginfluensa :( så jag mår inte sådär jättebra! skittrist verkligen, men å andra sidan är det skönt att vara hemma när man mår såhär!
har lyckats få i mig lite ris o vatten idag.. så det verkar ha släppt igen, tack o lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0