det var den helgen..

Känner mig inte helt tillfredställd av denna helgen. En härlig långhelg med massa kompis-djur-jonas-familjemys o fest som egentligen inte blev nåt alls. åkte till kliniken i torsdeskväll när jag kom hem för att hjälpa cecilia med tre undulatungar som skulle matas, cecilia behövde sova. men tydligen ville M ta hem dom så jag åkte hem tomhänt. men det kändes helt ok egentligen för det är mkt ansvar att mata upp 3-6 dagars bebisar :S
fredagen blev faktiskt en del plugg, bra! sen gjorde vi tacos o mös ner oss på golvet bland kuddar o djur med en film. somnade o sov på golvet till 04... sådär.
ridningen gick myycket bra faktiskt. ja hade Hella och jag red barbacka, hon gick som en dröm! :) sen behövde Grapy ridas så jag red ytterligare 45 min, mina arma ben var möra kan jag lova!

efter lite vila o middag hos mamma kom natte o joseph o hämtade oss för lite partaj. dock kom vi inte så långt för natte fick sladd på bilen o krockade med en stolpe! bilen blev bara skrot och vi va chockade men bara jag hade slagit huvudet lite så vi behövde inte nödvändigtvis åka till akuten direkt, så vi avvaktade med det. efter tusen utfrågningar av polis o ambulans osv så gick vi hem ti natte o joseph o drack lite vin.. men jag mådde jättedåligt sen o kräktes en massa trots att ja inte druckit så mkt (drack samma vin plus massa annat förra helgen utan problem) så vi blev rädda att ja hade fått hjärnskakning så vi satte oss i en taxi ti sjukhuset och fick där ett OK att åka hem o sova. sjukt onödigt kändes det :P
hade apont i hals o nackmusklerna när ja vakna igår o jonas hade jätteont i bröstet så vi tog oss till VC granen för att få dokumenterat att vi va med i en bilolycka ifall vi skulle få några men längre fram typ whiplash.. efter att ha suttit där o väntat i 1,5 timme så fick vi en bra läkare som remitterade oss för röntgen på akuten.. åkte dit o satt där o väntade i en timme innan vi fick komma in och efter röntgen fick vi vänta ytterligare 30 min el nåt för att dom skulle kolla på bilderna. dom tyckte att min bild såg lite konstig ut så dom tyckte jag skulle gå bort till akuten och träffa en läkare, så dit gick vi och fick vänta i minst 30 min innan läkaren kom... så det enda vi gjorde igår va att vänta! men läkaren trodde iaf att jag höll min nacke konstigt på röntgenbilden för att jag hade ont så det skulle vara lugnt. gick bort till thaithai för att köpa med oss mat hem och då va givetvis kycklingspetten slut, så vi fick väänta på nya. ^^
blev en tur inom hemmakväll o köpte synd-om-oss-godis som vi inte orkade äta efter thaimaten :P
mös ner oss på golvet med alla djuren o en bra film.

imorse vaknade ja 8.30, jonas började 7.30.. vi hade alltså försovit oss massa mycket. jag körde jonas ti jobb o sen hem o städa.. sen har ja vatt på rekan en timme med becky o myst me djuren o gjort en köttfärspaj som vi ska äta innan jag ska till danmark igen idag.

hade gärna haft en dag till hemma! men detta va en extrahelg, vi hade ju öppethus i lördes som vi skolkade lite från. så jag fick mitt straff iaf^^
jonas servade Olgas bil i lördes o hennes bromsar va typ helt slut, så det va tur! så hon kunde fixa dom.. lite komiskt att vi inte krockat med den bilen utan bromsar, men nattes fina mustang skulle vi krocka med :O :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0