du har en fin livmoder

den konstigaste komplimangen ever. men den funkar ;)
äntligen har jag fått gjort det jädrans cellprovet! alla skräckhistorier om hur fruktansvärt och hemskt det ska va att sära på benen för barnmorskan gjorde mig skitnervös men det var varken speciellt otrevligt eller gjorde ont. världens trevligaste barnmorska fick jag. och hon tyckte jag hade en fin livmoder :P

det har varit så fruktansvärt mycket nu senaste tiden. jag orkar inte. möten hit o fixa dit. är aldrig hemma! i måndags, som är min hemmalkväll annars, va jag först på möte med kontaktpersoneriet. jag är inte längre kontaktperson åt S. rätt skönt faktiskt. en sak mindre att stressa över..
va väl hemma vid halv åtta nån gång o efter lite käk gick vi en långrunda i det underbara vädret. sen va det bara att sätta sig i bilen o köra o köpa frukt, nötter o ballerinakex till mötet på jobb på tisdagen. va väl hemma vid 22.15.... hej långa dag.

igår va vi på morgonmöte på Rica hotellet i malmö. mumsade hotellfrukost med lön :P DET är fint!

idag har min mage bråkat. kan va en kombo av hotellfrukosten, där jag stoppade i mig lite mer än det jag borde ;P sen fyndade vi avokadosar som vi smaskade i oss igårkväll, vet inte om jag tål det egentligen? jonas hade gjort smaskiga ajvar-köttbullar med massa lök o vitlök i..gott men inte så bra för magen :( sen är jag ständigt stressad o liiite extra stressad i nervös inför cellprovet i morse, så jag tror det är en vacker kombo av det. kände att jag bara inte orkade jobba i stallet ikväll. hade bajsemycket ångest o som sagt magen bråkade o jag bara orkar inte mer. så jag sjuka mig. låg i trädgården med djuren ute hela eftermiddagen o bara va liksom.

långrundan me jonas blev sådär sen. blev attackerade av en labbe o nån konstig schäferblandning som kom springande runt ett buskage.. becky gillar inte stora hundar och direkt när dom kom fram va det aggressiv ton i deras läten o labben reste ragg. givetvis kom det en bil mitt i allt ihop o becky sprang runt o skällde på dom arga hundarna så för att hon inte skulle bli påkörd (hon har sprungit ut på vägen en gång när det kom en hund springande mot oss, när det kom en bil) så tog jag upp henne i famnen. hade aldrig gjort det om inte bilen kommit, men nu gjorde den det och jag hade ju inte riktigt föreställt mig att labradorjäveln skulle börja hugga efter becky i min famn!! bet sönder mina favoritmjukis o rev o skitade ner mig med sina äckliga tassar. ägarna va sjukt tafatta o när dom väl fångat in sina monster gick vi, sen efter allt för lång tid kom dom efter o bad om ursäkt. vi va lite chockade o såhär i efterhand hade man ju sagt saker annorlunda o blivit mer arg o kanske tillochmed polisanmält dom. men men.. tur man inte är hundrädd!

hade ju en liten dust med E härom veckan. på torsdagen låtsades hon som ingenting och jag bestämde mig för att prata med henne. det får ju liksom bara inte gå till så! jag började med att be om ursäkt för att jag gick tidigare utan lov (man får tydligen inte det enligt facket^^) o sen sa jag som jag tyckte, att det inte fick bli som det blev. hon höll med, men tyckte med all säkerhet att det var mitt fel.
jag är sjukt nöjd med hur jag skötte det, höll mig lugn o mogen hela tiden medans E skyllde ifrån sig o blev arg om vartannat mest hela tiden. hon sa bl.a att jag snäst åt både henne o A vilket jag ifrågasatte. okej, E har jag snäst åt när hon sagt saker som "ja, det är väl DITT fel" eller nåt annat spydigt anklagande elakt. då har jag snäst som svar. men A har jag aldrig snäst åt, men jo, enligt E hade jag gjort det. pratade med A på kvällen och frågade om jag gjort det, helt ärligt alltså. hon sa absolut inte! alltid trevlig och glad! hon tog upp det med E sen och då sa E att hon aldrig sagt att jag snäst åt A. ^^
iaf så slutade det hela med att vi skilldes som 'vänner' och jag tänkte att nu håller hon sig nog på mattan, för ett tag fram över iaf!
Men ack så fel jag hade...
när jag började på EF hade jag två krav: 1. jag måste hinna hem till hunden på lunchen. 2. jag vill va ledig en månad i sommar för vi ska på roadtrip i europa. fick som svar att juli passade bäst och det sa jag till E, och fick ett "jajja" som svar. ett godkännande enligt mig.
igår pratade vi om undulatungar och jag nämnde att vi ville ha en undulatkompis till Johnny innan semestern i juli..
o då började E.. "Vet du när du vill ha semester? vill du ha HELA JULI? även fredan den 1e?! fyra veckors ledighet? jag hade bara räknat med tre du brukar bara ha tre........" osv. sen kollade hon i vår semester/inackorderingsplanering och såg att 1. min o A's semester krockar o överlappar med en vecka. jag tyckte att A kanske kan flytta sin semester en vecka framåt då, eftersom hon bara har två veckor? men nej se det gick inte för A har ALLTID dom veckorna. JUST DET! jag har fått rätta min semester efter A's semester alla dessa år! o då fick jag som svar att A minsann jobbat där längst så att hon får välja semesterveckor först. jag sa att det inte alls går till så, enligt facket. o då sa hon att A fyller år under sin semester..... vilket hon inte alls gör! och om hon fyllt år? är det en anledning till att inte kunna flytta sin semester? 
jag frågade varför hon inte frågat mig ang semestern om hon nu inte visste, för jag trodde ju hon visste, eftersom hon inte frågade! då svarade hon att hon inte trodde jag visste^^ i mitten av maj? tror hon jonas bokar semester i mitten av maj på sitt jobb? dessutom hade jag ju kollat i inackorderingsplaneringen/semesterplaneringen maaaaaassssoooooor av gånger och då borde jag ju sett att mina veckor inte stod med!
aja, skitsur va hon och jag sabbade hela hennes planering med sommarvikarier och hennes egen ledighet o hon kunde minsann inte va ledig nåt nu "men du får va ledig, jajajaja det var den semestern jajajjaja det var den sommaren jajaja....." o efter att ha kräkt av sig hur länge som helst om hur kass jag va som förstörde hennes semester så vände hon o började fråga om vår resa, var vi skulle, hur vi skulle bo osv... hallå? sorry, men jag kan inte hänga med i dom svängarna! psykokärring. är så jädrans less på henne nu..

undrar om man ens vågar fråga om man får va ledig midsommar (har jobbat varje midsommar och detta året ska vi troligvis till gbgs skärgård o vill ju inte åka från malmö kl 13 när jag isf slutar...vill inte missa!) o även klämfredan den 3/6 då vi ev tänkte åka till siestafestivalen. känns segt att missa en hel festival för att jobba tre timmar på fredan..(EF brukar ja få ledigt från) men vi får se hur humöret är imorgon, allt hänger på dagsformen..^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0