hej jag lever!

egentligen skulle jag ju uppdaterat som allra mest nu när huvudet är sprängfyllt med tankar o vi hittar på så himla mycket skojs o allting händer liksom. egentligen borde ja uppdatera som sören så jag kan titta tillbaka på våren 2011 med både fasa o glädje, för mycket har vatt skit. min ångest har vatt överjävlig, jag stressar ihjäl mig. men mycket har vatt fantastiskt :D

det blev ingen festival som det va tänkt under långhelgen (2-6/6) istället blev vi färdiga med vår trädgård, ny gräsmatta osv. ja helt färdiga e vi ju inte, men nu ser det ok ut iaf :)
hann med en sväng på fagans, en grillning o loppis (fyndade ett sideboard i teak för en femtilapp som vi tänkte ha under tvn...o även ett fönster så ja kan bygga växthus/låda..projektprojektprojekt!) vi va på stranden o ja red o ja.. trädgården tog ju sin tid helt enkelt. o första doppet 2011 blev gjort.

förra helgen va ja helt slut efter den intensiva långhelgen! men när fredagskvällen kom lockade inte godis o film längre, nej efter långrundan på rekan med beckan svidade vi om o tog oss in ti stan o hem till Monkan o Jimmie o drack lite drinkar innan vi gick ti fagans o skakade rumpa hela natten. roligaste kvällen på länge!
lördagens terränghoppning gick bra, fick Nora Lee o överlevde. Sen på kvällen va det grillning hos Maria med bästa ridgruppen, körde dit men blev sugen på vin så ja fick ta bussen hem :P
söndagen spenderades på beachen! nice som fan :) blev lite bad o sov i solen o sen på kvällen kalas för jonas bror. plockade fläder och åt smörgåstårta!

i måndes va vårt resesällskap hos oss på grillning o planering av resan. fick bokat båtbiljetter ner till tyskland o sen även finputsat vår rutt lite, det blir nog jävligt bra :D snart snart snart!

igår va sista ridlektionen på tisdagar, ja sörjer inte^^ fick rida Zara, som va väldigt trevlig! Har dock hittat en ny storfavorit, Ragazzo! en stor stark klump, men jisses va ljuvlig han är att rida! :D så nu får Zeb dela med sig av sin morot ;) honom bara måste jag rida på lördag..!

Jonas hade meckat ihop flädersaft igår när jag va i stallet så det ska bli spännande o se va det blir av den! :D

Slapp säga upp mitt stalljobb, Ulrice tar teorin och "vikar" på kvällen för mig när ja är i skolan i januari... så ja kan behålla min kväll i stallet o fortsätta rida :D JEEJ! fantastiskt!

nu har jag 10 arbetsdagar kvar på EF o 8 i djuraffären!

Fortfarande ingen fungerande dator hemma :( så ja lär ju får köpa en ny..! mindre bra tajmat^^


Just det! Hamsterkillen Snö där hemma hade nån form av värmeslag i måndeskväll.. han saglade o höll på o det va inte ens varmt! trodde det va kört för han kändes verkligen risig, o rosslig i lungorna o allt. bara helt plötsligt! tog in honom i sovrummet o tog ut hjulet ur buren o tänkte att om han ljudar i natt o om han dör, så kanske ja hinner ha upp honom o klappa honom... men på morgonen va han hur pigg som helst o har inte visat några symptom sen dess! konstigt.. han va helt löddrig i munnen, som om han ätit tvål! o ja såg det när ja gav honom mat så han hade ju inte fått nåt konstigt att äta ens..

nu ska ja hem (lånar brors dator) o äta o vila en sväng. sista teorin idag o ja får hoppas ja inte blir för blödig när ja ska säga hejdå till mina fina ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0