märklig dag

Tisdagen började riktigt jäkla bra faktiskt. Va pigg när klockan ringde. Hann gå en längre morgonrunda med beckan. fick höra en intervju med bästa Veronica Maggio samt bästa låten "jag kommer" på väg till jobb. fick 1700:- i löneökning samt fast månadslön samt ett anställningsavtal -äntligen! har ju bara jobbat på EF i 7 månder^^ denna omgången. lunch i solen med fina arbetskamrater o livet kändes bra faktiskt :)

kom till djuraffären 13.50 för att hinna heja på A innan hon sticker (hon slutar 13.50 o ja börjar 14.00) men E va inte i affären så jag gick slänga på mig jobbekläderna o hjälpa kunder redan innan 14.00 för A skulle iväg. Blev lite irriterad över det hela då E dels inte sagt något om att va sen eller så, o att hon bara tar för givet att vi täcker upp fastän vi inte ens möts i dörren egentligen..

kl 15 kom E o va sur som fan redan då. pratade lite o hon kläckte ur sig "tisdagar är den enda dagen jag kan komma senare eftersom du börjar 15 dom andra dagarna" jag protesterade o sa att "A slutar tio i och jag börjar prick.." då svarade hon "JAJJA!" precis som om det var väl inget? Men A skulle iväg o va stressad o jag hinner inte alltid komma tidigare eftersom jag antingen har lunch från kl 13 o ska hinna äta o transportera mig o parkera till innan 14. eller så måste jag hem om till beckan o har då två timmar på mig att köra tur o retur till stan, äta lunch och gå ut med becks..

när jag skulle gå hem sen bestämde jag mig för att jag minsann inte skulle bjuda på dom 10 minutrarna.... förra tisdagen stod jag med en kund som drog ut på tiden o E tittade på klockan o såg att den då va över 17 men hon varken sa eller gjorde nåt åt det... så nej jag ville inte bjuda på detta när hon inte ens kunde tacka för att vi täckte upp för henne utan bara säger "JAJJA!" som om det inte va nånting värt^^

bytte om o gick ner till disken för att köpa hundmat.. frågade lite om A skulle va ledig nåt mer nu runt valborg eftersom hon jobbade i påsk för E va iväg. men det tyckte inte E att hon skulle få..
sen sa hon "har du bråttom hem idag eller?" svarade lite svävande "eehjaa" o hon fortsatte "ja klockan är ju bara fem i fem" med vass röst. har så mycket ilska inom mig gentemot henne så när hon sätter igång har jag svårt att hålla otrevligheten borta. men jag svarade "ja, jag började ju 10 i idag...." hon bara "Jahajaja" med skiiitsur röst. då brast det för mig.. la till att jag minsann jobbade över 15 min förra tisdagen oxå... o då lackade hon ur nåt kolossalt! slängde upp fodret på disken o ingen rabatt fick jag! slängde till henne 70kr (4 kr för mycket) o sa det är jämt sen gick jag. har aldrig varit så arg i mitt liv!! va fan tror hon att hon är?! jävla tur jag e ledig imorgon... behöver andrum känner jag! o hon va arg! helt vansinnigt arg! helt svart i ögonen o jag fattar inte varför? va fan har hon att va sur över? känner att jag inte orkar med henne mer..
hur kan en arbetsdag som började så bra sluta så kasst?

hann med en sväng på rekan med mamma o jonas när jag kom hem o sen va det ridning o jag fick bästa Zeb<3
är helt slut i huvet nu efter denna märkliga dagen.
o imorgon vill jag va pigg för JAG FYLLER ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR! :D blir som en unge på min födelsedag, men det är väl härligt att ha barnasinnet kvar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0